POSTANOWIENIA UMOWY

W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru wykonawcy kompleksowego nadzoru inwestorskiego w postępowaniu przeprowadzonym zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.jedn. Dz.U. z 2007 poz 907 ze zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego, zawarto umowę następującej treści:

§ 1

1. Na podstawie przeprowadzonego i rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego z dnia 26.03.2004r. zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz.177 wraz z późniejszymi zmianami ) - Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do Obsługi i utrzymania przeprawy międzybrzegowej z napędem górnolinowym osób, zwierząt, ładunków, pojazdów mechanicznych i konnych w porze dziennej na rz. Warcie w miejscowości Chojno

2. Zamówienie obejmuje utrzymanie i obsługę przeprawy promowej polegającej na:

- przewozie międzybrzegowym promem - pasażerów, ładunków, pojazdów mechanicznych, pojazdów konnych oraz zwierząt, - przewozie łodzią w przypadku braku możliwości funkcjonowania promu - utrzymaniu w należytym stanie technicznym promu, łodzi przewozowej i łodzi towarzyszącej, pokładu drewnianego, prowadzenie prac konserwacyjnych i napraw bieżących na promie,

- zakupie oraz wymianie lin /raz na 3 lata/, łańcuchów cumowniczych zakupie i wymianie wyposażenia bieżącego promu (przekazanego protokolarnie) w razie zaistnienia takiej konieczności

- wykonywanie robót porządkowych na promie, łodzi przewozowej i towarzyszącej oraz na terenie przyległym w granicach zapór zabezpieczających wjazd na prom;

- utrzymaniu czystości na promie, łodziach oraz terenie przyległym,

- zabezpieczeniu przeprawy w czasie powodzi i spływu lodu,

- przyjęciu na siebie odpowiedzialności za prawidłową i bezpieczną eksploatację promu i łodzi oraz odpowiedzialności za wypadki na promie i łodzi,

- utrzymaniu znaków żeglugowych na promie,

- ustawieniem tablic informacyjnych z godzinami kursowania promu lub o nieczynnej przeprawie,

- uczestniczenie w kontrolach wyposażenia urządzeń przeprawowych oraz kontrolach prowadzonych przez Inspektorat Żeglugi Śródlądowej;

- konserwacji i remontach bieżących / malowanie łódki, konserwacja pomieszczenia manewrowego na promie, konserwacja lin i urządzeń mechanicznych, przegląd gaśnic – dwa razy w roku, naprawa bieżąca pokładu/

- zgłaszanie zamawiającemu wszelkich uwag odnośnie bezpieczeństwa przewozu oraz braków lub uszkodzeń w wyposażeniu przeprawy;

- likwidację śliskości w okresie zimowym na dojazdach do promu włącznie z promem. Materiał uszorstniający dostarcza Zamawiający.

§ 2

Integralnymi składnikami niniejszej umowy są następujące dokumenty:

a) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia .

b) Oferta Wykonawcy złożona w przetargu i przyjęta przez Zamawiającego do realizacji.

§ 3

Termin realizacji zamówienia: od 01.05.2014r. do 30.04.2018 r.

§ 4

Strony ustalają, że odpowiedzialnym za prawidłową obsługę przeprawy jest ......................................... Nazwisko, adres i nr telefonu odpowiedzialnego będzie umieszczone na przeprawie w widocznym miejscu.

§ 5

Obowiązki Wykonawcy:

1. Osoby obsługujące prom muszą posiadać ważny Patent Żeglarskiego Przewoźnika Żeglugi Śródlądowej wystawionego na podstawie przepisów w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej, uprawniający do kierowania promem bez napędu mechanicznego, Żeglarską Książeczkę Pracy oraz aktualne świadectwo zdrowia pracownika statku żeglugi śródlądowej.

2. Wykonawca przewozu odpowiedzialny jest za prawidłową i bezpieczną eksploatację promu i łodzi, bierze odpowiedzialność za szkody osób trzecich powstałe z wypadków na promie a także za powstałe szkody związane z niewłaściwą eksploatacją promu.

3. Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia OC promu na wartość nie mniejszą niż 20 000,0 zł na rok.

4. Wykonawca podczas realizacji kontraktu będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów ochrony przeciw pożarowej na promie i w pomieszczeniu socjalnym oraz przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych.

5. Wykonawca będzie przestrzegać warunki zawarte w „Instrukcji obsługi promu”.

6. Wykonawca zapewni bezpośredni kontakt telefoniczny z obsługą promu za pośrednictwem telefonu komórkowego.

7. Wykonawca w ramach wyceny stawki godzinowej będzie brał pod uwagę całkowity czas na niezbędny do uruchomienia, prowadzenia przeprawy oraz zamknięcia przeprawy. Powinien również uwzględnić czas niezbędny na bieżącą konserwację codzienną promu.

8. Wykonawca zaopatrzy pracowników obsługi w jednakowe estetyczne i funkcjonalne brania oraz identyfikatory ze zdjęciem.

9. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo informować Zamawiającego o wstrzymaniu kursowania promu oraz jego przyczynie. Informacja powinna być przekazana niezwłocznie do Rejonu Dróg Wojewódzkich w Szamotułach.

§ 6

Obowiązki Zamawiającego:

a) posiadanie wszystkich niezbędnych ważnych dokumentów jednostek pływających wymaganych przepisami prawa o żegludze śródlądowej oraz prawa wodnego m.in.-

- uproszczone świadectwa zdolności żeglugowej promów oraz łodzi towarzyszących

- świadectwa pomiarowe statków żeglugi śródlądowej

- orzeczenia techniczne o zdolności do pływania promów oraz łodzi towarzyszących

- informacja o stateczności dla kierownika jednostki

b) dokonywanie w obecności przewoźnika kontroli urządzeń i wyposażenia przeprawy;

c) dokonywanie corocznej kontroli urządzeń i wyposażenia przeprawy przed rozpoczęciem sezony żeglugowego

d) podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania pracy w miejscu przeprawy w przypadku stwierdzenia stanu technicznego urządzeń czy wyposażenia zagrażającego bezpieczeństwu przewozu lub stwierdzenia stanu nietrzeźwości u przewoźnika.

e) przeprowadzenie szkolenia z udzielania pierwszej pomocy w zakresie podstawowym.

§ 7

1. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za obsługę przeprawy promowej w wysokości.............zł/godzinę plus podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W/w cena jednostkowa zawiera pełen zakres prac objętych niniejszą umową.

Przewidywana wartość umowy wynosi brutto ................... /cena wg oferty/.

2. Rozliczenie finansowe za wykonywanie przedmiotu umowy nastąpi na podstawie faktur wystawionych w okresach miesięcznych. Do faktur załączone będą wykazy przepracowanych godzin.

3. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania przez Zamawiającego.

4. Faktury VAT realizowane będą z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy wskazane na wystawionej fakturze VAT.

§ 8

1. W czasie postoju promu z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy i obsłudze przeprawy łodzią, a także w okresie remontu lub konserwacji kapitalnego promu Wykonawca wykonuje czynności jak w „Instrukcji obsługi przewozu międzybrzegowego” przy wynagrodzeniu w wysokości 100% stawki umownej. Zamiar przeprowadzenia prac, ich termin i zakres należy uprzednio zgłosić do RDW celem akceptacji. Zakończenie prac należy również zgłosić pisemnie.

2. W czasie postoju promu w przerwie zimowej oraz braku przeprawy łodzią Wykonawca pełni dyżur 4 godziny dziennie /sobota i niedziela 1 godzinę/ przy wynagrodzeniu 50% stawki umownej wykonując czynności jak w „Instrukcji obsługi przewozu międzybrzegowego”.

3. W przypadku stwierdzenia niewykonania lub niezgodnego z umową wykonania obowiązków lub postoju promu z przyczyn przez Wykonawcę zawinionych Wykonawca zapłaci karę w wysokości 200,00 zł brutto, za każdy dzień zaistnienia okoliczności powodujących naliczenie kar.

4. Wynagrodzenie nie przysługuje za czas postoju z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę.

§ 9

1. Kontrolowanie wykonania przyjętych obowiązków przez Wykonawcę zgodnie z niniejszą umową przeprowadzone będzie przez uprawnionych przedstawicieli Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

2. Odpowiedzialnym za realizację zamówienia z ramienia Zamawiającego jest

......................................................................................................

3. Odpowiedzialnym za dojazdy do promu tj. znaki, tablice informacyjne jest Wykonawca.

§ 10

1. W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy Zamawiający rozwiąże umowę bez wypowiedzenia i odszkodowania.

2. W przypadku zmiany administratora promu umowa zostanie rozwiązana w drodze jednomiesięcznego pisemnego wypowiedzenia.

§ 11

Wszelkie zmiany w niniejszej umowie dokonywane będą za zgodą obu stron, w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

§ 12

1. We wszystkich sprawach spornych, o ile nie zostaną rozstrzygnięte na drodze postępowania polubownego, właściwy jest Sąd Powszechny w Poznaniu.

2. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 29.01.2004 r.- Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Cywilnego.

§ 13

Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, z których 2 egzemplarze otrzymuje Zamawiający, a 1 egzemplarz Wykonawca.

                                    ZAMAWIAJĄCY                                                                                                                                                      WYKONAWCA