POSTANOWIENIA UMOWY W wyniku dokonania przez Zamawiaj ącego wyboru wykonawcy kompleksowego nadzoru inwestorskiego w postępowaniu przeprowadzonym zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.jedn. Dz.U. z 2007 poz 907 ze zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego, zawarto umowę następującej treści:§ 1 1. Na podstawie przeprowadzonego i rozstrzygni ętego przetargu nieograniczonego z dnia 26.03.2004r. zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz.177 wraz z późniejszymi zmianami ) - Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do Obsługi i utrzymania przeprawy międzybrzegowej z napędem górnolinowym osób, zwierząt, ładunków, pojazdów mechanicznych i konnych w porze dziennej na rz. Warcie w miejscowości Chojno2. Zamówienie obejmuje utrzymanie i obsług ę przeprawy promowej polegającej na:- przewozie mi ędzybrzegowym promem - pasażerów, ładunków, pojazdów mechanicznych, pojazdów konnych oraz zwierząt, - przewozie łodzią w przypadku braku możliwości funkcjonowania promu - utrzymaniu w należytym stanie technicznym promu, łodzi przewozowej i łodzi towarzyszącej, pokładu drewnianego, prowadzenie prac konserwacyjnych i napraw bieżących na promie,- zakupie oraz wymianie lin /raz na 3 lata/, ła ńcuchów cumowniczych zakupie i wymianie wyposażenia bieżącego promu (przekazanego protokolarnie) w razie zaistnienia takiej konieczności- wykonywanie robót porz ądkowych na promie, łodzi przewozowej i towarzyszącej oraz na terenie przyległym w granicach zapór zabezpieczających wjazd na prom;- utrzymaniu czysto ści na promie, łodziach oraz terenie przyległym,- zabezpieczeniu przeprawy w czasie powodzi i spływu lodu, - przyj ęciu na siebie odpowiedzialności za prawidłową i bezpieczną eksploatację promu i łodzi oraz odpowiedzialności za wypadki na promie i łodzi,- utrzymaniu znaków żeglugowych na promie,- ustawieniem tablic informacyjnych z godzinami kursowania promu lub o nieczynnej przeprawie, - uczestniczenie w kontrolach wyposa żenia urządzeń przeprawowych oraz kontrolach prowadzonych przez Inspektorat Żeglugi Śródlądowej;- konserwacji i remontach bie żących / malowanie łódki, konserwacja pomieszczenia manewrowego na promie, konserwacja lin i urządzeń mechanicznych, przegląd gaśnic – dwa razy w roku, naprawa bieżąca pokładu/- zgłaszanie zamawiaj ącemu wszelkich uwag odnośnie bezpieczeństwa przewozu oraz braków lub uszkodzeń w wyposażeniu przeprawy;- likwidacj ę śliskości w okresie zimowym na dojazdach do promu włącznie z promem. Materiał uszorstniający dostarcza Zamawiający.§ 2 Integralnymi składnikami niniejszej umowy s ą następujące dokumenty:a) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia . b) Oferta Wykonawcy zło żona w przetargu i przyjęta przez Zamawiającego do realizacji.§ 3 Termin realizacji zamówienia: od 01.05.2014r. do 30.04.2018 r. § 4 Strony ustalaj ą, że odpowiedzialnym za prawidłową obsługę przeprawy jest ......................................... Nazwisko, adres i nr telefonu odpowiedzialnego będzie umieszczone na przeprawie w widocznym miejscu.§ 5 Obowi ązki Wykonawcy:1. Osoby obsługuj ące prom muszą posiadać ważny Patent Żeglarskiego Przewoźnika Żeglugi Śródlądowej wystawionego na podstawie przepisów w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej, uprawniający do kierowania promem bez napędu mechanicznego, Żeglarską Książeczkę Pracy oraz aktualne świadectwo zdrowia pracownika statku żeglugi śródlądowej.2. Wykonawca przewozu odpowiedzialny jest za prawidłow ą i bezpieczną eksploatację promu i łodzi, bierze odpowiedzialność za szkody osób trzecich powstałe z wypadków na promie a także za powstałe szkody związane z niewłaściwą eksploatacją promu.3. Wykonawca jest zobowi ązany do ubezpieczenia OC promu na wartość nie mniejszą niż 20 000,0 zł na rok.4. Wykonawca podczas realizacji kontraktu b ędzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów ochrony przeciw pożarowej na promie i w pomieszczeniu socjalnym oraz przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych.5. Wykonawca b ędzie przestrzegać warunki zawarte w „Instrukcji obsługi promu”.6. Wykonawca zapewni bezpo średni kontakt telefoniczny z obsługą promu za pośrednictwem telefonu komórkowego.7. Wykonawca w ramach wyceny stawki godzinowej b ędzie brał pod uwagę całkowity czas na niezbędny do uruchomienia, prowadzenia przeprawy oraz zamknięcia przeprawy. Powinien również uwzględnić czas niezbędny na bieżącą konserwację codzienną promu.8. Wykonawca zaopatrzy pracowników obsługi w jednakowe estetyczne i funkcjonalne brania oraz identyfikatory ze zdj ęciem.9. Wykonawca zobowi ązany jest każdorazowo informować Zamawiającego o wstrzymaniu kursowania promu oraz jego przyczynie. Informacja powinna być przekazana niezwłocznie do Rejonu Dróg Wojewódzkich w Szamotułach.§ 6 Obowi ązki Zamawiającego:a) posiadanie wszystkich niezb ędnych ważnych dokumentów jednostek pływających wymaganych przepisami prawa o żegludze śródlądowej oraz prawa wodnego m.in.-- uproszczone świadectwa zdolności żeglugowej promów oraz łodzi towarzyszących- świadectwa pomiarowe statków żeglugi śródlądowej- orzeczenia techniczne o zdolno ści do pływania promów oraz łodzi towarzyszących- informacja o stateczno ści dla kierownika jednostkib) dokonywanie w obecno ści przewoźnika kontroli urządzeń i wyposażenia przeprawy;c) dokonywanie corocznej kontroli urz ądzeń i wyposażenia przeprawy przed rozpoczęciem sezony żeglugowegod) podejmowanie decyzji w sprawie wstrzymania pracy w miejscu przeprawy w przypadku stwierdzenia stanu technicznego urz ądzeń czy wyposażenia zagrażającego bezpieczeństwu przewozu lub stwierdzenia stanu nietrzeźwości u przewoźnika.e) przeprowadzenie szkolenia z udzielania pierwszej pomocy w zakresie podstawowym. § 7 1. Zamawiaj ący zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za obsługę przeprawy promowej w wysokości.............zł/godzinę plus podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.W/w cena jednostkowa zawiera pełen zakres prac obj ętych niniejszą umową.Przewidywana warto ść umowy wynosi brutto ................... /cena wg oferty/.2. Rozliczenie finansowe za wykonywanie przedmiotu umowy nast ąpi na podstawie faktur wystawionych w okresach miesięcznych. Do faktur załączone będą wykazy przepracowanych godzin.3. Faktury b ędą płatne w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania przez Zamawiającego.4. Faktury VAT realizowane b ędą z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy wskazane na wystawionej fakturze VAT.§ 8 1. W czasie postoju promu z przyczyn nie le żących po stronie Wykonawcy i obsłudze przeprawy łodzią, a także w okresie remontu lub konserwacji kapitalnego promu Wykonawca wykonuje czynności jak w „Instrukcji obsługi przewozu międzybrzegowego” przy wynagrodzeniu w wysokości 100% stawki umownej. Zamiar przeprowadzenia prac, ich termin i zakres należy uprzednio zgłosić do RDW celem akceptacji. Zakończenie prac należy również zgłosić pisemnie.2. W czasie postoju promu w przerwie zimowej oraz braku przeprawy łodzi ą Wykonawca pełni dyżur 4 godziny dziennie /sobota i niedziela 1 godzinę/ przy wynagrodzeniu 50% stawki umownej wykonując czynności jak w „Instrukcji obsługi przewozu międzybrzegowego”.3. W przypadku stwierdzenia niewykonania lub niezgodnego z umow ą wykonania obowiązków lub postoju promu z przyczyn przez Wykonawcę zawinionych Wykonawca zapłaci karę w wysokości 200,00 zł brutto, za każdy dzień zaistnienia okoliczności powodujących naliczenie kar.4. Wynagrodzenie nie przysługuje za czas postoju z przyczyn zawinionych przez Wykonawc ę.§ 9 1. Kontrolowanie wykonania przyj ętych obowiązków przez Wykonawcę zgodnie z niniejszą umową przeprowadzone będzie przez uprawnionych przedstawicieli Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.2. Odpowiedzialnym za realizacj ę zamówienia z ramienia Zamawiającego jest...................................................................................................... 3. Odpowiedzialnym za dojazdy do promu tj. znaki, tablice informacyjne jest Wykonawca. § 10 1. W przypadku ra żącego naruszenia warunków umowy Zamawiający rozwiąże umowę bez wypowiedzenia i odszkodowania.2. W przypadku zmiany administratora promu umowa zostanie rozwi ązana w drodze jednomiesięcznego pisemnego wypowiedzenia.§ 11 Wszelkie zmiany w niniejszej umowie dokonywane b ędą za zgodą obu stron, w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.§ 12 1. We wszystkich sprawach spornych, o ile nie zostan ą rozstrzygnięte na drodze postępowania polubownego, właściwy jest Sąd Powszechny w Poznaniu.2. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie maj ą zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 29.01.2004 r.- Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Cywilnego.§ 13 Umow ę sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, z których 2 egzemplarze otrzymuje Zamawiający, a 1 egzemplarz Wykonawca.ZAMAWIAJ ĄCY WYKONAWCA |